Blogger Layouts

http://kesahdiariku.blogspot.com


Myspace Butterflies Icons

LIFE IS TO SHORT
TO WAKE UP WITH REGRETS
LOVE THE PEOPLE WHO TREAT YOU RIGHT
AND FORGET THE ONES WHO DON'T!
BELIEVE THAT EVERYTHING
HAPPENS FOR A REASON.
IF YOU GET A CHANCE - TAKE IT
IF IT CHANGE YOUR LIFE - LET IT
NOBODY SAID LIFE WOULD BE EASY
THEY JUST PROMISED
IT WOULD BE WORTH IT







Kucing Kucing MEOW!!

10 April 2012
salam..
ape yang nak aku merepek ari nie
adlah tentang cat..bukan cat woman tu..hehe
soal kucing yang tomei2 yang selalu dibela dibelai 
oleh orang2 yang menyayangi binatang2 mcm aku..(tetiba jew)hehehe
dari kecik memang aku dah dibiasakn dengan haiwan yang tomei nie..
xsah kalau xde haiwan nie at uma..
dah jadi haiwan fav..ade kale tu smpai xckup tgan nak layan 
mkan kucing2 at uma tu..
asal bela seko..dah lame2 naik miang die
buleh la anak 3-4 ekor..hahaha
mase dpat baby cat tu tomei sangat smpai 
mak die pon xdlyan..teruk btoi..
nak ckap berpa bnyak kucing aku pon xterkira dah 
banyaknya..tpi bnyak2 pon idup xlame..
ade yang sakit bab selsema..
ada yang kna langgar lari..ade jge mcm tu..hehe
ade yang jahat ngan kucing aku tu main ketuk plak smpai mati..
kecik age sian die..
ade yang mati kena mkan dek bapak..ape pnye bapak da..
ade yang mati minum air sabun..time tu xprasan die ge minum air mak aku 
basuh lantai..huhuhu
ade mati sebab racun..yang nie aku agk orng dekat2 cuma dengki + jahat 
ngan kucing aku..
ade yang ilang naik kereta owg..kucing yang nie ayah aku paling sayang..
kucing ni paling minat naik kereta..pantang bukak pintu terus naik..
ade yang mati kes nak tolong mak die berlawan..kucing kesayangan aku tu..huwaaa
dah la bdan gebu bulu lebat..sayang xsempat nak bosar..
ada yang mati beranak..mcm mne nak ckap ek..
kiteowg pangil die si BULU..sebab ape??
kes die sebab antara bebanyak kucing yang ade at uma aku tu
die la kucing lain dari lain..ala-ala kucing parsi gitu..
bulu lebat ekor kembang..terslah gen tu..heehehe
dah pembawa gen tu memg asal parsi turun la at die plak..
kire beruntung la aku dapat kucing PARSI free x bebayor..hehe
tpi die pon xdpat tahan lama..time mengandung tu die mati..pendarahan terlebih..
mybe kucing parsi xleh mengandung anak versi biasa kot..(terlebih pandai plak)
tapi sebelom die mati tu die kna langgar at bahagian kepala..time tu mata die agak 
tersembur keluar cikit..kecian gilew kot..huhuhu
xtahan nak negok die mcm tu keesokan arinya aku ajk ayah bwak die 
ge klinik haiwan..dktor kata mate die sebelah kna langgar tu dah xleh nmpak..
sejak balik dari klinik tu die xmkan smpai seminggu lepas tu baru die 
start mentekedarah...hahaha
dah sihat time tu tapi mata memg dah xleh nmpak..time mkan ltak at idung die baru mkan..
nah kan terlebih cerita plak sal si BULU nie dari yang lain2..
sebab kucing nie paling special antara yang lain..hehehe
kan dah kata tdi xterkira bnyak kucing yang pernah aku bela..
yang at atas tu cerita antara bebanyak kucing yang penah aku bela..
xtersenarai la semuanya..mne yang ingat jew dkeluarkan dan dijadiakn cerita..hehee
lastly yang tingal at uma aku sekarang nie 3 ekor jew..ketiganya jantan..
yang betina mak aku dah xkasi bela..xlrat nak bela bnyak sangt tiap2 bulan beranak..
bulan nie mak die beranak bulan depan anak die beranak..banyak wow..xlarat..huhuh
yang tingal si ABU,si KETOT,(si NEMO)----->nie kucing gile2 aku sayang..
xde sape leh manje2 ngan die melainkan aku..hehehe..
sekian la cerita hati merapu aku hari nie..
jom layan gambo baby cat at bwah nie..(bukan kucing aku-->gambo kutip)
l
l
l
V

TAMAT



0 comments:

Post a Comment